Marketing internetowy nie istnieje bez treści. Teksty są siłą napędową wszystkich kampanii marketingowych i reklamowych. Nie wszystkie jednak rodzaje treści rządzą się takimi samymi prawami. Chociaż obydwie strategie tworzenia treści są używane w kampaniach marketingowych, mają zupełnie inne cele. Jeśli promujesz swoją firmę w internecie, powinieneś poznać te różnice.
Dobre planowanie daje poczucie pewności. Jeśli zamierzasz skorzystać z usług agencji marketingowej, reklamowej czy grafika, poczucie pewności zapewni Ci m.in. BRIEF. Dzięki niemu określisz swoje oczekiwania, zaoszczędzisz czas na wyjaśnianie nieporozumień i wyznaczysz kierunek, w którym powinien iść wykonawca. Pamiętaj, że brief ułatwi wykonawcy poprawne zrozumienie Twoich oczekiwań. Jeśli na końcu ma być łatwo, to początek przeważnie jest trudny. Brief od copywritera to prawdziwy hardcore, ale… każdy sukces rodzi się w bólach.
Konsumenci i właściciele firm wiedzą do czego służy reklama. Skoro ci, którzy prowadzą biznes, znają jej rolę, to dlaczego nie potrafią skutecznie reklamować tego, co oferują lub sprzedają? Może nie wiedzą jak zrobić dobrą reklamę?
Może się wydawać, że szanse na odkrycie plagiatu treści wśród miliona stron internetowych są niewielkie. Powstaje jednak coraz więcej narzędzi do analizy treści opublikowanych w Internecie. Niezależnie od powodu, kopiowanie jest niemoralne i nielegalne. Nie warto więc narażać się na ogromne kary finansowe i utratę wizerunku, który w biznesie nie ma ceny.
Może masz czasem wrażenie, że Google robi wszystko, aby ściągnąć Twoją stronę internetową na samo dno wyszukiwarki? Te ciągłe zmiany zasad i algorytmów powodują, że nie nadążasz i w pewnym momencie nie wiesz już, co robisz nie tak. Co więc robić i przede wszystkim JAK, aby w końcu Google dostrzegł Twoją stronę internetową? Nie wiem, czy Ci się to spodoba… ale przestań się bulwersować, zmień perspektywę i dostosuj się reguł. Wszak to nie Ty jesteś potrzebny Googlowi, tylko Google Tobie.
Niezależnie od tego, czy tworzysz firmę, promujesz markę, produkt lub usługę, nadchodzi moment, w którym potrzebujesz profesjonalnej grafiki, pomocy programisty lub dobrych tekstów sprzedażowych. Gdy otrzymujesz wycenę usługi, w Twojej głowie rodzi się jedno z pytań: „dlaczego aż tyle?”.
Ten, kto opracuje patent na dobrą nazwę, dostanie zapewne Nagrodę Nobla. Niezależnie od wszystkiego, dobra nazwa to często wynik przemyślanych decyzji, natchnień lub kompromisów; wynik prób i błędów albo po prostu czysty przypadek. Bez nazwy ani rusz.
Jeśli pytasz, co w stronie internetowej jest ważniejsze: estetyka czy jej funkcjonalność, to jakbyś pytał, czy ubranie powinno być wygodne w noszeniu czy ładne. Jedno i drugie jest ważne i możesz je mieć w idealnych proporcjach.
Dziś w Suwałkach 94 firmy z branży obuwniczej sprzedają (według ich opinii) najlepsze buty. „Najwyższej jakości” usługi fryzjerskie i kosmetyczne oferuje zaś 270 firm. Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? Dlaczego jedni mają klientów na pęczki, a drudzy nie? To proste. Ci pierwsi wiedzą (i mówią o tym) czym różnią się ich produkty i usługi od oferty tych drugich. A skąd to wiedzą?
Wielu klientów pyta mnie o to jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku? Fakt, bez reklamy się nie przebijesz, ale jest pewna (uniwersalna i powszechnie znana) sztuczka, która zwiększa rozpoznawalność. Ciekawe treści! Publikujesz takie?