Obecnie na rynku jest dużo dobrych produktów i dużo dobrych usług. Ich nadmiar sprawia, że klienci mają problem z wybraniem tych najlepszych. Co wtedy robią? Sprawdzają różnice między nimi. Zwracają uwagę na detale, które często decydują o wyborze najlepszego.
DROZD śpiewa zwycięzcom
Metodę DROZD często wykorzystuję w swojej pracy z klientami. Niezależnie o tego, czy tworzę artykuły branżowe czy teksty na strony internetowe, zawsze z niej korzystam. Szukanie i wydobywanie elementów przewagi konkurencyjnej wymaga czasu i wysiłku. Trzeba też słuchać klientów, bo to z ich ust płynie prawda objawiona. Wiem jedno – DROZD działa!
Śpiewająca piątka
Na rynku wygrać może tylko jeden – ten, który zdobędzie klienta. Jak więc zdobyć klienta, gdy jest się jednym z wielu pretendentów do tytułu zdobywcy? Wystarczy poznać detale, które odróżniają Twoje produkty od produktów Twojej konkurencji. W tym celu pomaga DROZD.
Zadaj sobie 5 konkretnych pytań, o których pisze Darek Puzyrkiewicz w Biblii Copywritingu:
-
Co INNEGO DAJE Twój produkt niż produkty konkurencyjne?
-
Co INNEGO ROBI Twój produkt? Czym różni się jego działanie od działania produktu konkurencji?
-
Co INNEGO ODBIERA? Na przykład koszty serwisowania, konieczność sprzątania, pisania, etc.
-
Co INNEGO ZMIENIA? Na co ma wpływ, czy sięga głębiej problemu niż konkurencja?
-
INNE DOŚWIADCZENIA. Łatwiejsza obsługa, większy komfort.
Więcej…ile się da!
Nie warto ograniczać się z odpowiedziami, więc pisz jak najwięcej. Długa lista ułatwi Ci znalezienie elementów przewagi konkurencyjnej. Jak wspomniał Darek Puzyrkiewicz, cena produktu lub usługi jest wartością subiektywną, więc gdy porównujesz swoje produkty z towarem konkurencji uważaj na to z kim i z czym się porównujesz. Zasada kontrastu działa w dwie strony, na korzyść i niekorzyść konkurencji.
Zachęcam Cię do sprawdzenia tej metody i podzielenia się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Bo przecież to, co objawione, musi być jeszcze dobrze spisane i opowiedziane. Dosłownie.
Fot. Pixabay.com
Napisz komentarz
Komentarze