O tym jak wymyślić dobrą nazwę już było. Teraz zajmiemy się reklamą. Z definicji reklama ma skłonić odbiorcę do nabycia lub korzystania z twoich towarów lub usług. Sęk w tym, że musisz wiedzieć JAK – w gąszczu rozrośniętej konkurencji – SKŁONIĆ odbiorcę do wybrania twojej oferty.
Po pierwsze – stwórz PLAN z emocjami.
Zabierając się do jego tworzenia, ustal CEL reklamy. Może zależy Ci na zwiększeniu świadomości klientów, może chcesz im przypomnieć o twoich produktach lub usługach, a może zależy Ci na budowaniu wizerunku firmy? Ważne, abyś miał cel. Jeśli go określisz, zadaj pytanie: jakie informacje chcę przekazać? Zrób listę z odpowiedziami, najdłuższą jaką dasz radę. Na końcu zastanów się jakie chcesz wywołać emocje u odbiorcy.
Po drugie – co, kto, pomysł i narzędzia.
Co chcesz reklamować: produkty czy firmę/markę? Kto jest twoim odbiorcą: wąska grupa czy wszyscy? Co chcesz przekazać klientom? Jaka jest IDEA? Wszystko sobie wyjaśniliśmy? To super. Teraz poszukaj pomysłu – wymyśl sposób, w jaki chcesz to wszystko przedstawić. I jeszcze jedno: rozejrzyj się dokoła i zobacz jakimi narzędziami i środkami dysponujesz, żeby wykonać reklamę.
Po trzecie – nieznajomość prawa szkodzi.
Reklama nie może łamać prawa, a ty musisz go przestrzegać. Szanuj dobre obyczaje i nie uchybiaj godności człowieka. Strzeż się wprowadzania w błąd, nie wywołuj lęku i nie zachęcaj do aktu przemocy. Reklama nie może zawierać treści dyskryminujących ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość. Nie możesz również nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy. Nie reklamuj alkoholu, tytoniu oraz e-papierosów, leków na receptę, aptek oraz usług medycznych, które są świadczone wyłącznie na podstawie skierowania lekarza. Zakazane jest reklamowanie broni, gier losowych i zakładów wzajemnych, narkotyków i substancji psychoaktywnych oraz treści pornograficznych. Pamiętaj o prawach autorskich do muzyki lub innych elementów reklamy, do których musisz mieć prawa.
Dobra reklama w sposób zrozumiały przedstawia odbiorcom skąd jesteś, czym się zajmujesz i co oferujesz. Skup się na zaprezentowaniu jednej lub kilku najważniejszych cech twojego produktu lub usługi. Pamiętaj, żeby uzasadnić dlaczego to właśnie twój produkt lub usługę powinni wybrać odbiorcy. Nie zapominaj, aby jasno i wyraźnie podkreślić nazwę twojego produktu lub usługi. Na końcu odeślij odbiorcę po więcej informacji, np. na twoją stronę internetową.
Jeśli potrzebujesz dobrych tekstów lub pomysłów na reklamę, możesz liczyć na moje wsparcie. Dosłownie.
P.S.
Gdybym była producentem parownika bambusowego to z pewnością reklamowałabym go w podobny sposób do tego, który znajduje się tu: https://youtu.be/yoQ5c14XcV4
Foto: canva.com | motionarray.com
Napisz komentarz
Komentarze