Prace zgodnie z zapisami przetargu mają zakończyć się do 30 października tego roku.
"Zadanie podzieliliśmy na dwie części ponieważ zakres remontu uzależniliśmy od tego czy pozyskamy dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury. W ostatnich dniach dotarła do nas informacja, że przyznano nam 800 tysięcy złotych. Wiem, że zabiegał o to Wojewoda Podlaski. Bardzo dziękuje Panu Wojewodzie za pomoc i wstawiennictwo" – informuje prezydent Czesław Renkiewicz.
Oferty w przetargu złożyły wspomniane suwalskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe oraz Strabag, który swoje prace wycenił na prawie 2 mln zł. Ostatecznie to PDM zmieścił się w kwocie 1,6 mln zł, jaką na remont 1,5-kilometrowego odcinka przeznaczył Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach.
W umowie ze ZDiZ wykonawca zobowiąże się do prowadzenia prac poza godzinami szczytu. Drogowcy nie powinni więc przeszkadzać kierowcom od 6.00 do 10.00 oraz od 14.00 do 17.00.
Nawierzchnia zostanie odnowiona na odcinku od skrzyżowania z Łąkową do Waryńskiego. To skrzyżowanie nie będzie remontowane, a dalej w kierunku północnym remontowana będzie wschodnia nitka, skrzyżowanie z Sejneńską, dalej zachodnia nitka, skrzyżowanie z Przytorową i zachodnia nitka do skrzyżowania z Dwernickiego i Kolejową, na którym nie będzie prac remontowych. Są to najbardziej zniszczone fragmenty jezdni i na chwilę obecną pieniędzy wystarczyło nam na taki właśnie zakres robót.
Warto dodać, że nowej nawierzchni Utrata doczeka się także przy skręcie do Płociczna, gdzie powstanie rondo. Ta inwestycja związana jest z budową ulicy 100-lecia Niepodległości Polski, która wraz z tunelem pod torami i mostem na Czarnej Hańczy połączy Utratę z Sejneńską.
Roboty powinny rozpocząć się jeszcze w czerwcu.
źródło: UM Suwałki
Napisz komentarz
Komentarze