Wydana decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że wykonawca może zaczynać budowę od razu po otrzymaniu wydanej decyzji.
"W ten sposób rozpoczynamy jakby kolejny cykl umożliwiania wykonawcom realizacji inwestycji pod nazwą Via Baltica" - powiedział o wydanej w poniedziałek decyzji wojewoda Bohdan Paszkowski.
Projekt i budowa odcinka Suwałki-Budzisko Via Baltica - wraz z obwodnicą miejscowości Szypliszki - to koszt 605,5 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum Impresa Pizzarotti & C. S.p.A z Włoch i Pizzarotti SA ze Szwajcarii, które wygrało przetarg. Inwestycja będzie się łączyć z już istniejącą obwodnicą Suwałk, która również jest fragmentem trasy Via Valtica, powstanie węzeł drogowy Suwałki-Północ.
Wojewoda powiedział, że odcinek Suwałki-Budzisko jest "bardzo ważny", bo - gdy inwestycja się zakończy - "w nowym standardzie" połączy komunikacyjnie Polskę i Litwę. Wskazał, że odcinek ten jest najdłuższym spośród dotychczas realizowanych odcinków Via Baltica, które będą sukcesywnie powstawać.
Wojewoda poinformował, że droga ekspresowa z Suwałk do Budziska będzie biegła tzw. nowym śladem. Na trasie powstanie ponad 30 różnego rodzaju obiektów inżynierskich, cztery miejsca do obsługi podróżnych. Dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski dodał, że nawierzchnia będzie wykonana z betonu cementowego, droga będzie dostosowana do najcięższego ruchu.
"Zadanie jest dosyć złożone i trudne. 34 obiekty inżynierskie, 24,1 km, a czas na realizację stosunkowo krótki" - mówił Wojciech Borzuchowski. Dyrektor przypomniał, że umowa z konsorcjum Pizzarotti - w systemie projektuj i buduj - była podpisana w czerwcu 2017 r. z terminem realizacji 31 miesięcy. "Łącznie Via Baltica, jako całość, powinna powstać do 2022 r. Wszystko na to wskazuje" - mówił Borzuchowski.
Jak wcześniej podawała GDDKiA, inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Connecting Facility Europe - Łącząc Europę.
PAP
Napisz komentarz
Komentarze