Budowę drogi ekspresowej S61 pomiędzy miejscowościami Szczuczyn i Raczki drogowcy podzielili na trzy odcinki realizacyjne. Na wszystkich toczą się już prace budowlane. Odcinek od Szczuczyna do węzła Ełk Południe to 23,3 km, węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie to 22,9 km, w tym 4-kilometrowe połączenie z obwodnicą Ełku oraz odcinek węzeł Wysokie - Raczki 20,2 km długości. To daje w sumie 66 km trasy Via Baltica.
„Dotrzymujemy słowa. Ogłosiliśmy przetargi i podpisaliśmy umowy z wykonawcami wszystkich trzech warmińsko-mazurskich odcinków drogi ekspresowej S61. Dziś, po zakończeniu prac projektowych, rozpoczynają się roboty budowlane na odcinku Ełk - Wysokie. Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce“ – powiedział w środę na konferencji prasowej w okolicy miejscowości Wysokie wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Wiceminister dodał, że epidemia koronawirusa nie zakłóciła kontraktów drogowych i kolejowych. „Rząd Prawa i Sprawiedliwości jest zdeterminowany, aby też w tym trudnym czasie nie tylko jesiennym, ale też epidemicznym prowadzić bez żadnych komplikacji wszystkie inwestycje infrastrukturalne“ - powiedział Weber.
W ramach budowy zakontraktowanego odcinka S61 Ełk Południe - Wysokie powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, wraz z łącznikiem do obwodnicy Ełku. Ponadto zostanie wykonany remont dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaną 24 obiekty inżynierskie oraz węzeł Ełk Wschód. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z betonu cementowego.
Zakończenie prac na odcinkach Wysokie - Raczki oraz Szczuczyn - Ełk Południe planowane jest w drugiej połowie 2021 roku. Odcinek Ełk Południe - Wysokie w 2022 roku.
Trasa Via Baltica po stronie polskiej będzie miała 241 km i poprowadzi z Warszawy przez Budzisko do krajów nadbałtyckich. Po stronie polskiej ma być gotowa w 2022 roku.
JB
Napisz komentarz
Komentarze