Strona internetowa to nie tylko grafiki, intuicyjnie ułożone podstrony i szybkie wyświetlanie zakładek. To przede wszystkim dobre treści. Skąd je wziąć? To proste. Trzeba je napisać.
Ludzie dzielą się na piszących i niepiszących. Jeśli znasz ortografię, gramatykę i zasady poprawnej pisowni oraz napisałeś kilka tysięcy zdań zrozumiałych przez czytelnika, poradzisz sobie z treściami na własną stronę internetową. Jeśli jednak pisanie to dla Ciebie katorga i niekończąca się opowieść – zaangażuj copywritera.
CZAS I ZAMIANA MYŚLI NA TEKST
Osoba, zajmująca się zawodowo pisaniem, potrafi zamienić to, co myślisz i to, co mówisz na dobry tekst. Ale copywriter ma jeszcze coś, czego nie mają inni - czas na pisanie.
Zanim zaangażujesz copywritera, odpowiedz sobie na pytanie: czy Twoje teksty mają sprzedawać, czy tylko informować o tym, co oferujesz? Różnica między nimi jest zasadnicza. Cena za ich opracowanie również. Wiem o tym, bo jestem copywriterką.
Teksty, które pracują cały czas za jednorazową opłatę
Treści informujące o produktach i usługach możesz zmieniać w dowolnym czasie. Teksty handlowe zmieniasz tylko wtedy, gdy przestają sprzedawać. Dlatego warto je napisać raz a dobrze. Jeśli Twój tekst będzie unikalny i przyciągający, to zatrzyma klienta, a przecież o to chodzi.
Za tekst sprzedażowy płacisz tylko raz, ale on pracuje dla Ciebie przez tygodnie, miesiące, lata. Promuje Twoje usługi lub produkty nawet wtedy, gdy śpisz. I zarabia dla Ciebie pieniądze. Pomyśl o tym, gdy dostaniesz ofertę od copywritera.
KTO TANIO KUPUJE, TEN DWA RAZY PŁACI
Ceny za napisanie tekstów ustalają copywriterzy. To oni wyceniają swoje umiejętności, kreatywność i doświadczenie. Wyceniają również czas potrzebny na pracę nad tekstem. Na rynku znajdziesz oferty już od 25 do nawet 5000 złotych. Stawki są różne i zależą m.in. od rodzaju tekstu, jego objętości, terminu wykonania, etc. Warto jednak wiedzieć, że przy wyborze copywritera, cena nie powinna być najważniejsza. Bądź rozważny i nie rzucaj się na najniższą ofertę, bo „kto tanio kupuje, ten dwa razy płaci".
Przed zaangażowaniem copywritera, poproś go o portfolio. Sprawdzisz dla kogo (i jakie) wykonywał zlecenia. Unikniesz wtedy „śmieciowych treści”, które zalewają Internet. Jakość tekstów w sieci spada, a marnej jakości teksty sprawiają, że odbiorcy coraz mniej czytają. Najczęściej wybierają tylko to, co wartościowe i unikalne. Google to widzi i reaguje.
Za co płacisz copywriterowi?
Jeśli nie masz głowy do pisania, brakuje Ci czasu na stworzenie tekstów lub nie potrafisz jasno i czytelnie przekazać swojej oferty, oddaj tę robotę profesjonaliście. Słowa są również wizytówką, a nawet najbardziej nabity kluczowymi słowami tekst nie sprzeda, gdy będzie niezrozumiały.
Napisz komentarz
Komentarze