Jeśli firmy nie ma w Internecie, to znaczy, że firma nie działa
„Jeśli firmy nie ma w Internecie, to znaczy, że firma nie działa”– powiedział Bill Gates. „Zaraz, zaraz – przecież jestem w Internecie – mam Facebooka i Instagram” – mówisz.
Nie da się zaprzeczyć – media społecznościowe są potężnym narzędziem promocji coraz częściej wykorzystywanym w marketingu. Ale ten, kto prowadzi firmową stronę na Facebooku przekonał się, jak trudno jest zdobywać nowych fanów i uzyskiwać duży zasięg dla swoich publikacji. Google wciąż bardziej kocha strony www i nieustająco traktuje je priorytetowo.
Ludzie zmienili nawyki zakupowe. Teraz szukają szczegółowych informacji, konkretnych produktów, rozwiązań swoich problemów i specjalistów przede wszystkim w Internecie. Wielu z nich polega głównie na informacjach znalezionych w sieci – na stronach, na forach z opiniami. Badania przeprowadzone przez Wonga Polska wskazały, że 6 na 10 konsumentów szuka informacji w internecie zanim coś kupi.
Strona internetowa to współczesna wizytówka każdego biznesu
Żyjemy w erze cyfrowej. Aby zarabiać, powinieneś dać się znaleźć w Internecie. Jeśli Twoja konkurencja jest o jedno kliknięcie przed Tobą, tracisz klientów. Niestety wielu szefów firm wciąż uparcie bagatelizuje kwestię strony internetowej, chociaż jest ona jednym z największych atutów marketingowych. Możesz wierzyć lub nie, ale dziennie w Google jest ponad 3 miliardy wyszukań. Ludzie spędzają tygodniowo ponad 20 godzin online, a z urządzeń mobilnych korzystają przez kilka godzin dziennie. Czy wiesz, że właśnie w tej chwili ktoś w Twojej okolicy szuka w Google produktu, który sprzedajesz lub usługi, którą świadczy Twoja firma? Nadal będziesz ignorował tę informację, czy zrobisz coś, aby Twój klient znalazł Cię w Google?
No więc po co Ci strona internetowa? Przeanalizujmy 5 grup osób, które twierdzą, że strona internetowa nie jest im potrzebna. Do której z nich należysz?
1. Nie prowadzę biznesu online
Podobnie jak znaczna większość przedsiębiorców!
Strona internetowa nie jest zarezerwowana tylko dla sklepów i portali internetowych. Przecież Twój biznes stacjonarny klienci też muszą jakoś znaleźć. Muszą dowiedzieć się czegoś o Tobie i Twojej działalności. Muszą zaufać Ci, ponieważ sprzedajesz to, czego oni potrzebują.
Dobra strona internetowa zwiększy Twoją wiarygodność.
2. Prowadzę stronę na Facebooku
Świetnie! Jak większość firm w kraju, bo Facebook pomieści wszystkich, ale…
Czym się wyróżnisz, skoro wszyscy mają już to, co i Ty masz? Media społecznościowe pomagają rozwijać Twoją firmę, ale… Nigdy nie wiesz co postanowi Mark Zuckerberg w kwestii algorytmu, więc nie traktuj Facebooka jako jedynego narzędzia marketingowego. Nie wiesz, co stanie się z zasięgami i ile będziesz musiał zapłacić Facebookowi za reklamę, żeby ktokolwiek usłyszał o Twoim istnieniu.
3. Strona internetowa jest dla mnie za droga
Czasy się zmieniły. Dziś klasyczną stronę internetową możesz mieć już za 600 złotych. To nie jest luksus dla wybranych. To standard. Strona internetowa - nawet najprościej zbudowana - zwiększy Twoje szanse na pozyskanie nowych klientów.
Jaka jeszcze powinna być strona, żeby Twój biznes wyglądał profesjonalnie? Atrakcyjna wizualnie, z dobrymi tekstami i taka, która ładuje się szybko na smartfonach. Zwróć na to szczególną uwagę, gdy zaczynasz działalność. Jeśli masz ograniczony budżet na zrobienie dobrej strony – nic straconego. Nie musisz płacić za wykonanie strony od razu. Możesz za nią zapłacić w ratach!
4. Nie muszę się reklamować – mam wystarczająco dużo klientów
Gratulacje. Masz to, o czym marzy każdy przedsiębiorca! Tylko jak długo?
Rynek się zmienia. Zmieniają się trendy, klienci oraz ich preferencje. Oby wszystkim wiodło się jak najlepiej, ale dziś klienci są, a jutro może ich nie być. Z drugiej strony, nowi klienci są coraz młodsi i coraz młodsza staje się Twoja konkurencja. A młodzi spędzają mnóstwo czasu w sieci. Jeśli zabraknie Twojej wizytówki w Internecie w pewnym momencie znikniesz, a konkurencja… no cóż – przejmie rynek.
5. Nie robię strony, bo to i tak nic nie daje
To prawda. Strona nic Ci nie da, jeśli nie wykorzystasz jej potencjału. Jeśli zrobisz ją byle jak, byle po co. Zrobisz ją po to, byle była. Należy pamiętać, że strona internetowa ma pomagać Ci w budowaniu profesjonalnego wizerunku Twojej firmy i Ciebie jako eksperta. To szansa na zaprezentowanie Twojej wiedzy. To narzędzie, dzięki któremu wyróżnisz się w tłumie i na własnych zasadach!
Jeśli chcesz zrobić dziś jedną dobrą rzecz dla swojego biznesu – wykonaj profesjonalną stronę internetową. Stwórz w sieci miejsce, w którym Twoi klienci rozwiążą swoje problemy; znajdą odpowiedzi na swoje pytania. Zaprezentuj siebie i swoją firmę, bo ludzie lubią robić interesy z ludźmi, których znają. Opuść każdą z tych pięciu grup sceptyków, które opisane zostały powyżej. Twój biznes zasługuje na atrakcyjną, lekką i widoczną stronę internetową. Twój biznes zasługuje na najlepszych klientów!
Foto: pixabay.com; motionarray.com
Napisz komentarz
Komentarze