"Każdy analizowany wariant inwestycyjny zakłada budowę nowego przystanku kolejowego (o projektowanej długości peronu 400m) o roboczej nazwie „Suwałki Południe w rejonie ulic Staniszewskiego i Utrata" – poinformowało MI.
Resort infrastruktury informuje również, że stacja w centrum Suwałk w dalszym ciągu obsługiwać będzie pasażerów w aspekcie ruchu regionalnego i dalekobieżnego. PKP Intercity wskazało zasadność dalszej obsługi stacji Suwałki pomimo wydłużonego czasu przejazdu związanego ze zmianą kierunku jazdy pociągów. Zdaniem Ministerstwa Infrastruktury budowa drugiej, nowej stacji pasażerskiej w Suwałkach może stanowić czynnik wpływający na rozwój Suwałk.
"Cieszę się, że PKP dostrzega taki wariant rozwoju kolei w Suwałkach. Jest on zgodny również z moją wizją tej infrastruktury w naszym mieście. Przystanek Suwałki Południe ma m.in. służyć do obsługi pasażerów kolejowych połączeń międzynarodowych, krajowych i regionalnych. Przy jego lokalizacji wzięto pod uwagę powstające osiedle Sobola Biel (ponad 2 tyś. mieszkań) oraz budowane osiedle domów jednorodzinnych przy ul. Staniszewskiego na powierzchni ok. 100 ha" – mówi Czesław Renkiewicz, który zauważa, że Ministerstwo Infrastruktury w żadnym stopniu nie umniejsza roli dworca pasażerskiego przy ul. Kolejowej.
Dowodem na to jest zlecenie PKP SA przygotowania dokumentacji technicznej potrzebnej do remontu historycznego dworca.
Ważną sprawą dla Suwałk jest też zaplanowana w koncepcji przebiegu trasy Rail Baltica nowa towarowa stacja kolejowa, która ma być położona przy PKP Papiernia, tuż obok terenów Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Obecna stacja towarowa położona pomiędzy ul. Przytorową i ul. Kolejową, a więc w centrum miasta nie jest dobrym rozwiązaniem.
"Moim celem i zadaniem jest uporządkowanie w najbliższych latach terenów kolejowych położonych w centrum Suwałk ale z tą myślą żeby mieszkańcy miasta mogli w jak największym stopniu korzystać z pasażerskich połączeń kolejowych, czyli z obecnego historycznego dworca i planowanego przystanku kolejowego" – podsumował Renkiewicz.
Przypomnijmy, że w ramach budowy linii Rail Baltica w Suwałkach powstaną następujące obiekty:
- na południu naszego miasta, gdzie linia kolejowa przecina się z ul. Raczkowską wybudowany zostanie wiadukt drogowy – samochody pojadą nad torami. Tak samo będzie przy ul. Wojska Polskiego, gdzie powstanie również wiadukt drogowy.
- powstanie kładka dla pieszych w rejonie ulic Majora Hubala i Papierni,
- przy ul. Staniszewskiego jest już wybudowany tunel drogowy, który docelowo będzie obsługiwał połączenie samochodowe Utraty z ul. Sejneńską i Staniszewskiego.
- przy ul. Sejneńskiej pociągi pojadą wiaduktem kolejowym nad jezdnią i wjadą na stację główną mieszczącą się na wysokości obecnego dworca.
- składy, które pojadą dalej na Litwę przy ul. Północnej przejadą również wiaduktem kolejowym.
Napisz komentarz
Komentarze